Dieta na masę - zbuduj muskulaturę

Diety
Ocena artykułu: 4.0/5 (21 głosów)

O autorze:

Agnieszka Filipowska

Health & Lifestyle Coach

Największym problemem wielu mężczyzn rozpoczynających ćwiczenia na siłowni, jest dobranie diety w taki sposób, by prowadziła ona do zwiększenia masy ciała.
Dieta na masę - zbuduj muskulaturę
Dieta na masę + 65 kg
Pierwszym etapem diety na masę jest próba podniesienia swojej masy powyżej 65 kg (jeśli jesteś osobą szczupłą o przeciętnym wzroście).
Aby to osiągnąć, należy przede wszystkim zwrócić uwagę na dotychczasową dietę i obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne. Dieta powinna dostarczać nieco więcej kalorii, niż wynika to z naszego zapotrzebowania. W połączeniu z ćwiczeniami, doprowadzi to do wzrostu masy mięśniowej. Warto zastosować tutaj także preparaty typu gainer, łączące w sobie i węglowodany.

Oprócz odpowiedniej ilości pożywienia, należy zwrócić uwagę na jego jakość. Jedzenie przygotowywane w domu jest znacznie bardziej wartościowe od produktów gotowych. Unikaj tłuszczów nasyconych i cukrów prostych.

Dieta na masę + 70 kg
Osiągnięcie masy +70 kg dzięki diecie także nie powinno stanowić problemu, jeśli tylko będziesz kontynuował prawidłowe odżywianie. Warto rozpisać sobie poszczególne posiłki, by nie pojawił się problem z tym, że po ćwiczeniach dopada Cię duży głód. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie posiłku przedtreningowego, który dostarczy sporej ilości węglowodanów. Pozwoli on trenować dłużej bez uczucia zmęczenia.
Niedobór kalorii można uzupełniać także dzięki odpowiedniej ilości odżywek typu gainer.

Dieta na masę + 80 kg
Jeśli chcesz kontynuować budowanie swojej muskulatury, powinieneś zwrócić szczególną uwagę na to, jakie węglowodany znajdują się w Twojej diecie. Bardzo ważne jest jedzenie węglowodanów wysokiej jakości i pomijanie cukrów prostych. Aby nie dochodziło do redukowania mięśni, powinieneś rano wypijać odzywkę białkową, a także stosować aminokwasy BCAA. Im większą masz masę mięśniową, tym trudniejsze jest jej utrzymanie. Równolegle z prawidłową dietą uprawiaj ćwiczenia, które pomogą Ci utrzymać muskulaturę.

Dieta na masę + 85 kg
Im większa masa mięśniowa, tym więcej uwagi należy poświęcić temu, by ją zachować. W diecie powinny znaleźć się wyłącznie produkty wysokiej jakości, takie, jak jajka wiejskie lub z wolnego wybiegu, mleko i nabiał, owoce i warzywa, a także mięso o jak najmniejszej ilości chemii. Od zasad diety nie wolno odchodzić także wtedy, gdy jesteśmy w pracy. Niektóre firmy oferują catering dietetyczny, polegający na dostarczaniu posiłków przygotowanych bez dodatku tłuszczu i szkodliwych dodatków - jeśli brakuje Ci czasu, warto skorzystać z ich usług. Warto regularnie kontrolować ilość tłuszczu w organizmie i jeśli będzie go za dużo, zmniejszyć ilość tłuszczu i węglowodanów pochodzącego z diety.

Dieta na masę + 90 kg
Osoby, którym udało się zbudować dużą masę mięśniową, zwykle dokładnie wiedzą, jakie produkty się do tego przyczyniły i nie muszą wprowadzać modyfikacji. Ważne jest to, by dieta dostarczała wszystkich składników aktywnych, tak, by nie było potrzeby suplementowania ich z użyciem suplementów diety. Po odżywki warto sięgać przede wszystkim wtedy, gdy zaspokojenie zapotrzebowania energetycznego z diety staje się zbyt trudne, ze względu na dużą objętość posiłków.

Należy pamiętać o tym, że nie zależnie od tego, ile ważymy i jak dużo kilogramów masy mięśniowej chcemy nabrać, dieta powinna być także smaczna i zachęcająca do jedzenia. Większość osób może zaspokoić wszystkie potrzeby swojego organizmu bez konieczności płacenia ogromnych pieniędzy.


Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.