Dieta jajeczna – jak stracić kilka kilogramów?

Diety
Ocena artykułu: 4.7/5 (40 głosów)
Jajka są jednym z najbardziej naturalnych pokarmów dla człowieka - zawierają , dostarczają mnóstwo witamin i minerałów i są tanie. Ostatnio panuje moda na nową dietę, która opiera się właśnie na jedzeniu jajek.
Dieta jajeczna – jak stracić kilka kilogramów?
Jakich składników odżywczych dostarczają jajka?
Jajka mogą być stosowane w diecie odchudzającej ze względu na dużą zawartość białka i niewielka ilość kalorii. Jedno jajko dostarcza od 60 do 70 kalorii, co jest ilością podobną do tego, co oferują ryby, nabiał, orzechy i fasola.

Jajka zawierają także mnóstwo witamin, żelaza, kwasu foliowego, kwasów omega-3 i minerałów, co czyni z nich bardzo wartościowy pokarm. Trudno znaleźć inny pokarm, który będzie aż tak bogaty w składniki odżywczy, jak jajka. Znajdziesz w nich także 12 witaminy, w tym dużą zawartość witaminy d.

Co najważniejsze, jajka przygotowywane bez tłuszczu przyczyniają się do tracenia zbędnych kilogramów. Dzieje się tak dzięki temu, że jajka zawierają mnóstwo łatwo wchłanialnych białek. Zjedzenie jednego lub dwóch gotowanych na śniadanie sprawi, że nie będziesz miał apetytu na podjadanie przez dłuższy czas.

Jak zmienić dietę na jajeczną
Aby zrzucić zbędne kilogramy dzięki jedzeniu jajek, nie potrzebujesz od razu zmieniać całej diety. W założeniach dieta będzie przypominała takie diety, jak: Jej podstawę powinny stanowić warzywa o niskiej zawartości węglowodanów, takie, jak papryka, cukinia, ogórki i warzywa liściowe. Warto włączyć też owoce z dużą zawartością błonnika i małą ilością cukru. Aby proces odchudzania zachodził maksymalnie szybko, powinieneś ograniczyć ilość spożywanego tłuszczu.

Prosty plan diety
Dieta dostarczająca dużej ilości węglowodanów i niewielkiej ilości tłuszczu prowadzi do szybkiego tracenia kilogramów i braku apetytu, jednak może prowadzić do powstania zaparć. Z tego powodu, należy pić więcej wody i uzupełnić dietę w błonnik. Z diety musisz kompletnie wyeliminować takie produkty, jak:
  • warzywa i owoce zawierające dużo węglowodanów

  • chleb, makaron i ryż

  • tłuszcze nasycone
Na śniadanie możesz zjeść na przykład 2 jajka z połówką grapefruita, albo serek wiejski, na lunch kurczaka bez skóry lub rybę. Dobrym wyborem na kolację jest omlet z pomidorami i szpinakiem.

Korzyści z diety jajecznej
Dieta jajeczna jest bardzo prosta i można łatwo zacząć ją stosować. Oto jej najważniejsze korzyści:
  • Nie musisz jeść potraw bez smaku – jajka smakują świetnie nawet wtedy, gdy jesz je bez dodatku tłuszczu.

  • Nie tracisz czasu na przygotowywanie wyszukanych potraw – nie ma nic prostszego, niż usmażenie jajecznicy czy ugotowanie jajek na twardo.

  • Jajka możesz dodać do warzyw ugotowanych na parze (na przykład kalafiora), dzięki czemu będą smakowały znacznie lepiej.

  • Nie musisz martwić się o niedobór substancji odżywczych w diecie – jajka to bogactwo witamin i minerałów.

  • Na diecie białkowej opartej na jajkach nie jesteś głodny i od razu widzisz efekty – na początku można stracić nawet pół kilograma masy dziennie.
Minusy diety jajecznej
  • To dieta eliminacyjna, której nie możesz stosować przez cały czas. Istnieje ryzyko, że po powrocie do zwykłego odżywiania, zaczniesz znów tyć.

  • Wiele osób ma problemy z odstawieniem węglowodanów, pojawiające się na początku diety.

  • Dieta jest mało urozmaicona i wiele osób nie lubi ciągłego jedzenia jajek na przemian z mięsem.

  • Nadmiar białka w diecie może wpływać negatywnie na oddech, powodować zaparcia i wzdęcia. Moim zdaniem, objawy uboczne na tej diecie są jednak słabsze, niż na diecie zawierającej dużą ilość błonnika.


Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.