Pozytywna strona ziemniaków

Diety
Ocena artykułu: 4.3/5 (61 głosów)

O autorze:

Agnieszka Filipowska

Health & Lifestyle Coach

Bardzo dużo osób będących na diecie decyduje się na wyeliminowanie ziemniaków ze swojego jadłospisu. Wbrew powszechnej opinii kryje on w sobie wiele potrzebnych dla organizmu substancji odżywczych.
Pozytywna strona ziemniaków

Osoby zajmujące się dietetyką są zdania, że jest to warzywo potrzebne w każdej diecie. Dzieje się tak głównie dlatego, że znajduje się w nim skrobia, która dodaje energii i sprawia uczucie sytości. Poniżej znajdziecie powody, dla których warto ponownie zaufać ziemniakowi i włączyć go z powrotem do swojej diety.

Witamina C
Wbrew pozorom ziemniak posiada w sobie bardzo dużo Witaminy C. Jest ona potrzebna dla organizmu pod wieloma względami np. do prawidłowego rozwoju kości i zębów. Ważną rolę odgrywa również podczas trawienia, a także chroni organizm przed różnego rodzaju toksynami, które prawdopodobnie mają związek z nowotworami.

W ziemniaku kryje się więcej witaminy C, niż w cytrynie, czy jabłku. Przykro jednak stwierdzić, że podczas gotowania większa jej część „ucieka” i zostaje znikoma ilość. Najlepiej spożywać młode bulwy ziemniaków chwilę po wykopkach, ponieważ w tym momencie mają w sobie najwięcej witaminy. Dobra wiadomość dla kobiet: ziemniak o dużej zawartości Witaminy C powoduje wzrost kolagenu, który pomaga w utrzymaniu jędrnej skóry.

Witamina B6
Potrzebna w organizmie głównie do zmniejszenia poziomu homocysteiny. Jest to informacja niezwykle ważna, ponieważ nadmiar tej substancji chemicznej może spowodować wiele złego np. uszkodzić naczynia krwionośne, przyczynić się do występowania chorób serca, czy chorób zwyrodnieniowych.

Witamina D
Przyczynia się do utrzymania zdrowych kości i zębów. Wpływa bardzo pozytywnie na organizm człowieka głównie latem, ponieważ jest ona pozyskiwana głównie ze słońca. Witamina D wpływa pozytywnie na nastrój oraz poziom energii, dlatego podczas zimy mamy jej zdecydowanie mniej. Pozytywny wpływ ma również na serce, skórę i tarczycę.

Żelazo
Niezbędne do prawidłowej pracy organizmu. Jest to bardzo dobra wiadomość dla osób borykających się z anemią, ponieważ żelazo pomaga w produkcji białek oraz czerwonych krwinek. Żelazo jest również potrzebne do prawidłowej pracy układu odpornościowego. Niedobór może objawiać się poprzez osłabienie, zły nastrój, wypadnie włosów oraz bladą skórę.

Magnez
Budulec zębów i kości. W dużym stopniu łagodzi zmęczenie oraz stres. Poprawia stan mięśni, jak i układu nerwowego.

Naturalny cukier
Powoduje ustabilizowanie masy ciała oraz zmniejsza uczucie zamęczenia. Dzieje się tak, ponieważ naturalny cukier trafia prosto do krwi sprawiając, że do organizmu dociera odpowiednia ilość energii.

Jak widzicie powyżej, wartość odżywcza ziemniaka jest bardzo niedoceniana. Wystarczy, że zostanie on odpowiednio przyrządzony, a przyniesie wiele pozytywnych skutków dla Twojego organizmu. Daj szansę dla tego, sprawdzonego produktu i przestań wierzyć w mity o ziemniaku jako wysokokalorycznym i niezdrowym warzywie.




Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.