Jak zrzucić zbędne kilogramy z Nordic Walking?

Lifestyle
Ocena artykułu: 4.3/5 (43 głosów)
Nordic Walking (po polsku spacer nordycki), to jeden z najpopularniejszych sportów w Polsce.
Jak zrzucić zbędne kilogramy z Nordic Walking?

Stał się szczególnie popularny wśród starszych osób, ale nawet wtedy, gdy jesteś młody, nie powinieneś wstydzić się chodzenia z kijkami.

Co jest potrzebne dla rozpoczęcia treningu Nordic Walking?
Ten sport nie ma zbyt dużych wymagań – wystarczy założyć odpowiednie buty i kupić kilki do chodzenia. Powinny być dopasowane do budowy naszego ciała. Z racji tego, że kijki mają wbudowaną regulację, można kupić uniwersalny rozmiar i następnie ustawić ich rozmiar.

Technika chodzenia
Technika chodzenia z kijkami nie jest zbyt skomplikowana, jednak na początku warto podejrzeć, jak robią to osoby z większym doświadczeniem. Dzięki temu nauczysz się wykonywania prawidłowych ruchów, a nie „ciągnięcia” kijków za sobą, co można często zaobserwować wśród początkujących osób. Energiczne ruchy kijkami angażują mięśnie górnej połowy ciała, czego nie można osiągnąć wtedy, gdy tylko chodzimy.

Korzyści zdrowotne z Nordic Walking
Podczas chodzenia z kijkami spalamy znacznie więcej kalorii, niż podczas zwykłego chodzenia. Wysiłek nie jest zbyt intensywny, dlatego nie grozi Ci ani kontuzja, ani to, że nadmiernie obciążysz swoje serce. Chodzenie z kijkami wpływa korzystnie na metabolizm Twojego organizmu, dlatego spalasz kalorie na długo po zakończeniu ćwiczeń.

Dzięki chodzeniu z kijkami można poprawić mięśni brzucha i kręgosłupa, co znacznie zmniejsza ból. Co więcej – trening jest bezpieczniejszy niż chodzenie (szczególnie w zimie), bo kijki stanowią dodatkowy punkt podparcia.

Nordic walking pozwala także poprawienie funkcjonowania układu krwionośnego, ponieważ pobudza przepływ krwi. To bardzo dobra metoda treningu dla osób, które mają sporą nadwagę – chodzenie z kijkami nie obciąża stawów. Jeśli oczekujesz od treningu natychmiastowego działania, nordic walking może wspierać inną aktywność fizyczną (na przykład siłownię lub bieganie). Chodzenie z kijkami daje długofalowe efekty i efektywnie wspiera zdrowie w dłuższym okresie.

Nordic Walking - jak chodzić?
nordic walking


Komentarze

  1. ~Leon, (IP: *.*.39.193) 2017-08-28 14:32:23

    A jakiej firmy kije polecacie? Sasiedzi maja ze spokey i twierdza, ze sa lekkie i trwale. Warto je kupic?

  2. ~Kamila , (IP: *.*.57.82) 2016-08-31 13:57:39

    Zastanawialiście się, jak to się dzieje, że zachowujemy pionową postawę ciała, że utrzymujemy równowagę, nie przewracamy się przy każdym kroku? Nie, nie myślimy o tym, bo i po co. Czy warto zaprzątać sobie głowę taką wiedzą? Być może warto. Zapraszam do mnie na profil, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości.

Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.