Co wpływa na skuteczność treningu?

Ocena artykułu: 4.3/5 (66 głosów)
Niektórym osobom wydaje się, że ich trening jest wyjątkowo wydajny, ale w rzeczywistości nie daje on żadnych korzyści lub nawet szkodzi.
Co wpływa na skuteczność treningu?
Wydajne ćwiczenia muszą spełniać podstawowe zasady, dzięki którym nie narazisz się na urazy.

  • Trening rozpoczynamy rozgrzewką, w przeciwnym razie może skończyć się kontuzją. Rozgrzewka nie może być ani zbyt krótka, ani zbyt długa (w tym drugim przypadku doprowadzi do zbytniego zmęczenia lub odbierze czas, który moglibyśmy poświęcić na trening).

  • Jeśli chcemy osiągać dobre wyniki, musimy zadbać o brzuch, mięśnie grzbietu i nogi. Nie ma sensu ćwiczyć przedramion, jeśli reszta ciała nie utrzyma sztangi. Zanim zaczniesz ćwiczyć, stwórz rozsądny plan treningowy, w którym uwzględnisz potrzeby swojego organizmu.

  • Na początku ćwiczymy duże grupy mięśni, a potem izolowane kończyny, dzięki czemu stopniowo rozgrzejemy ciało, poprawimy przepływ krwi i wzmocnimy pompę mięśniową.

  • Skracanie zakresu ruchu jest wskazane tylko dla bardzo zaawansowanych sportowców. Jeśli nie możesz wykonać poprawnie ćwiczenia, zmniejsz obciążenie, lub zmień zestaw ćwiczeń - w przeciwnym razie, będziesz sobie szkodził.

  • Nie wykonuj zbyt trudnego treningu, bo nie przyniesie Ci on żadnych korzyści. Progres na siłowni polega na tym, że przechodzisz od bardzo prostych ćwiczeń do coraz trudniejszych, stopniowo wzmacniając organizm. Porywanie się na ćwiczenia, które są o kilka poziomów trudniejsze od Twoich umiejętności, może doprowadzić tylko do urazu.

  • Trening zmieniamy co kilka tygodni, nie opieramy go wyłącznie na wolnych ciężarach lub maszynach, bo mięśnie się przyzwyczają. Nie wykonuj cały czas tych samych ćwiczeń (na przykład na ), bo doprowadzi to wyłącznie do nieprawidłowego rozwoju muskulatury. Postaw na różnorodne ćwiczenia.

  • Najsłabsze partie mięśni (czyli te wymagające poprawy) ćwicz na początku. Pod koniec ćwiczeń będziesz zmęczony i nie zechce Ci się zająć tymi mięśniami. Pierwsze minuty treningu to także dobry czas na wykonanie tych ćwiczeń, których nie lubisz, lub sprawiają Ci trudności, ale z różnych powodów, powinny być wykonane.


Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.
Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.