Jaka jest najlepsza pora na trening?

Porady
Ocena artykułu: 4.2/5 (63 głosów)
Metabolizm człowieka w ciągu dnia się zmienia, a jeśli chcesz osiągnąć najlepsze efekty z odchudzania, powinieneś wybrać na nie dobry czas.
Jaka jest najlepsza pora na trening?

Jeśli masz problem z brakiem energii i chcesz schudnąć, najlepiej jst trenować rano. Dzięki temu pobudzisz metabolizm i doładujesz swoje ciało dużą dawką endorfin. Trening wykonujemy w umiarkowanym tempie i nie zapominamy o rozgrzewce. Aby poprawić swoje samopoczucie, możesz na przykład przejść się do pracy na piechotę lub przejechać się rowerem. Taka aktywność fizyczna to także pewna forma treningu.

Trening na masę mięśniową lepiej jest przesunąć w okolice godziny 14 lub 15. Większość osób jest wtedy w pracy, a na siłownie udaje się około godziny 19. To także dobry czas, gdyż wtedy ciało jest rozgrzane. Po dniu pracy nie przejmujesz się tak bardzo obowiązkami i możesz w pełni skupić się na treningu. To bardzo dobry sposób na odstresowanie się i wyładowanie negatywnych emocji, jakie nagromadziły się w Tobie w ciągu dnia.
Większość osób niestety nie ma możliwości wykonywania treningu o tej porze i zaczyna ćwiczenia około 19 - 20.

Bardzo ważne jest także dokładne rozplanowanie posiłków
Poranne bieganie po obfitym posiłku może skończyć się problemami żołądkowymi, natomiast trening na siłowni, gdy nie mieliśmy czasu nic zjeść, powoduje spalanie mięśni, a nie ich przyrost. Zwróć na to uwagę - jeśli nie masz czasu na zjedzenie posiłku przed treningiem, kup baton energetyczny i zastosuj go zamiast posiłku.
Jeśli nie masz czasu na ćwiczenia w godzinach, które podaliśmy, nie przejmuj się.

Każdy trening, nawet ten wykonywany w środku nocy, ma korzystny wpływ na organizm. Gdy jest gorąco, możesz przełożyć trening siłowy na wczesny poranek. Jeśli trenujesz w nocy, pamiętaj o tym, że Twoje mięśnie są wtedy nawet o 30% słabsze i masz gorszą koordynację ruchową.

Naszym zdaniem, im wcześniej uda nam się rozpocząć trening, tym lepiej, bo zwiększa się szansa na to, że go wykonasz.

Przykładowo - jeśli zaplanujesz sobie trening na 20, jest duża szansa na to, że w ciągu dnia ktoś do ciebie zadzwoni i zmienisz swoje plany.





Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.