Odchudzanie w pigułce

Odchudzanie
Ocena artykułu: 4.5/5 (34 głosów)
Największą modą naszych czasów jest odchudzanie. Chyba nie ma człowieka, który w pewnym etapie swego życia nie stosował diety, starając się zrzucić kilka kilogramów. Na ogół jednak nasze próby kończą się porażką, dlatego powinniśmy zapoznać się w kilkoma najważniejszymi zasadami.
Odchudzanie w pigułce

Kiedy zacząć się odchudzać?

To że żyjemy w czasach epidemii otyłości to fakt niezaprzeczalny. Prowadzone badania i statystyki dotyczące nadwagi są przerażające, albowiem otyłość dotyka coraz większej liczby osób.

Czy jednak Ty także musisz zacząć się odchudzać? Zanim zaczniesz sięgnij do wskaźnika masy ciała czyli BMI. Dzięki niemu będziesz mógł zorientować się czy twoja waga jest adekwatna do wzrostu. Musisz pamiętać, że wraz ze wzrostem BMI zwiększa się w organizmie powstanie chorób krążenia, problemy z sercem a także udary mózgu i cukrzyca. Dodatkowo jesteśmy także narażeni na powstanie niektórych nowotworów. Warto zaznaczyć, że często bagatelizowana otyłość dziecięca, w dorosłym wieku grozi niepełnosprawnością, powstawaniem chorób, a nawet przedwczesną śmiercią.

Jak zacząć odchudzanie?

Aby zacząć odchudzanie potrzebujemy przede wszystkim chęci i motywacji. Nawet najlepszy trener i dietetyk nam nie pomoże jeśli nie będziemy dążyli do zmiany swoich nawyków.

Odchudzanie powinniśmy zacząć stopniowo. Dieta musi być doskonale dobrana do naszego organizmu, zbilansowana, a także modyfikowana wraz z postępami w odchudzaniu.

Błędy w odchudzaniu

Naturalnie istnieją podstawowe błędy, które już na początku przekreślają nasze efekty odchudzania. Przede wszystkim jest to jakość oraz ilość spożywanych posiłków. Do porażki przyczyniają się tłuste dania, słodycze, sosy, Fast – foody, czy też podjadane przekąski. Jednak jest kilka wrogów odchudzania, z których często nie zdajemy sobie sprawy.

  • Stres

Jeżeli cierpisz na przewlekły stres, musisz wiedzieć, że nie tylko negatywnie odbija się on na twoim zdrowiu, ale również źle wpływa na sylwetkę. Hormon stresu czyli kortyzol zwiększa apetyt na słodycze, a jeśli mu ulegasz istnieje wielkie prawdopodobieństwo odkładania się tkanki tłuszczowej.

  • Zbyt mało snu

Osoby, które zbyt mało śpią, bądź też notorycznie nie dosypiają, cechują się zwiększoną możliwością wystąpienia nadwagi. Powinniśmy spać około 8 godzin na dobę.

  • Słomiany zapał

Oczywiście jeśli już próbowałeś się odchudzać, wiesz że to trudne zadanie, zaś każda kolejna próba odchudzania jest jeszcze trudniejsza. Nie pozostaje więc nic innego, jak tylko idealnie wybrać moment przejścia na dietę a także być konsekwentnym w swoich założeniach.

  • Nierealne efekty

Oczywiste jest to, że chcesz jak najszybciej schudnąć. Jednakże jeśli stawiasz przed sobą nierealny cel tylko się zniechęcasz i tracisz motywację, albowiem założonych efektów nie widać. Musisz wiedzieć, że odchudzanie to proces długotrwały, wymagający zastosowania diety, aktywności fizycznej a także konsekwencji i czasu.

  • Nawadnianie organizmu

Niezwykle istotne w procesie odchudzania jest również odpowiednie nawadnianie organizmu. Dzięki odpowiedniej ilości wody w organizmie, odchudzanie stanie się prostsze, zaś wszelkie nieczystości usunięte.

Autor: sklep.kfd.pl - odżywki, suplementy diety




Komentarze

  1. ~humavit, (IP: *.*.160.107) 2017-05-16 14:59:16

    U niektórych sprawdzą się również suplementy diety, dobrane z pomocą dietetyka. Warto zwrócić uwagę, żeby składniki były naturalne. I nie należy zapominać o tym, że dieta i ćwiczenia są najważniejsze, sam suplement nie pomoże zrzucić kilogramów. Ale w połączeniu z dietą i ćwiczeniami może pomóc, a nawet możemy uniknąć efektu jojo.

Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.