Trening na rzeźbę – podstawowe zasady

Siłownia
Ocena artykułu: 4.4/5 (55 głosów)
Trening na rzeźbę pozwala na uzyskanie harmonijnej, wysportowanej sylwetki z mocno wyeksponowanymi mięśniami.
Trening na rzeźbę – podstawowe zasady
Trening na rzeźbę ma na celu pokazanie mięśni. Jeśli trenowałeś przez kilka miesięcy na siłę, a nadal masz na ciele sporo tkanki tłuszczowej, mięśnie nie będą zbyt dobrze widoczne. W takiej sytuacji lepiej jest wykonać trening na rzeźbę, który je odsłoni, redukując tłuszcz. Pozwoli to lepiej zaprezentować mięśnie na basenie czy na zawodach kulturystycznych.


Trening na rzeźbę jest wykonywany z mniejszym obciążeniem, dlatego może być wykonywany znacznie częściej - nawet do 6 razy w tygodniu. Dzięki krótkim seriom i intensywnemu wysiłkowi, organizm uczy się reagować na trening przez wzmacnianie mięśni. Poszczególne grupy mięśniowe można trenować 2 razy w ciągu tygodnia.

W czasie treningu należy używać ciężaru o połowę mniejszego od tego, który wykorzystujemy podczas ćwiczeń siłowych. Nie można poprzestawać na jednym rodzaju ćwiczenia, bo wtedy szybko pojawi się przyzwyczajenie i mięśnie nie będą widoczne. Trening warto uzupełnić preparatami, które przyśpieszają spalanie tłuszczu – na przykład z kofeiną lub L-karnityną.


Podczas ćwiczeń unikamy długich odstępów między seriami – spalanie tłuszczu podskórnego lepiej zachodzi wtedy, gdy przerwa trwa kilka sekund. Warto monitorować także tętno, które powinno wynosić około 150 HR. Wtedy do krwi wydzielają się hormony, wpływające na wyższą skuteczność treningu.
Podczas treningu tego typu często zmieniamy ćwiczenia i częściej wykorzystujemy maszyny, natomiast rzadziej - wolny ciężar. Trening na rzeźbę powinien być intensywny - najlepiej, jeśli aktywność serca wynosi od 140 do 160 HR/min. Przerwy między seriami są krótkie po to, by tętno nie zeszło do zbyt niskiego poziomu.
Dzięki zachowaniu tych zasad, podczas treningu uwalniają się kwasy tłuszczowe i dochodzi do ich spalenia.

Trening na rzeźbę może być połączony z jazdą na rowerze lub bieganiem, ale należy pamiętać, by nie przesadzić z tymi aktywnościami. Jeśli zaniedbasz ćwiczenia na masę, mięśnie staną się słabsze i mniejsze. Trening aerobowy można wykonać zaraz po treningu siłowym.

Jak dobrać prawidłowy trening na rzeźbę?
Każdy organizm reaguje inaczej na trening, dlatego w czasie treningu na rzeźbę, dlatego warto wypróbować różne rodzaje wysiłku i sprawdzić, które z nich dają najlepsze efekty. Często wykonywane są takie ćwiczenia, jak gigaserie i superserie, które silnie obciążają mięśnie.


Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.